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Composition

Aufgaben
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Part 3: Cartoon/ Comment

Choose ONE of the following:
1.
Interpret the cartoon.
Annotations:
Ferguson:
town in Missouri, US, which made international headlines in August 2014, because police shot dead an unarmed 18-year-old black man.
FPD: Ferguson Police Department
OR
2.
[Lily:] “l still think my daughter needs an anchor.”
[Rex] “The problem of being attached to an anchor,” he said, “is it's damned hard to fly.”
[Jeannette Walls: Half Broke Horses. Stuttgart: Klett, p. 314]
Comment on the views expressed in this short exchange with reference to Lily and her daughter.
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content 10P
language 15P
totaI 60P
#comment#cartoon#halfbrokehorses
Bildnachweise [nach oben]
[1]
[Steve Sack, http://blogs.denverpost.com/ opinion-cartoons/2014/08/21/ cartoons-day-hands-dont-shoot/436321, accessed 11/08/2015]
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Part 3: Cartoon/ Comment

Choose ONE of the following:
1.
Interpret the cartoon.
Annotations:
Ferguson:
town in Missouri, US, which made international headlines in August 2014, because police shot dead an unarmed 18-year-old black man.
FPD: Ferguson Police Department
OR
2.
[Lily:] “l still think my daughter needs an anchor.”
[Rex] “The problem of being attached to an anchor,” he said, “is it's damned hard to fly.”
[Jeannette Walls: Half Broke Horses. Stuttgart: Klett, p. 314]
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Task 1:

$\blacktriangleright$ Interpret the cartoon.

Bei dieser Aufgabe musst du interpetieren, das bedeutet beschreiben und anschließend die Kernaussage erklären. Dabei gehst du am besten wie folgt vor:

  1. Introduction
  2. Mit Hilfe der Introduction leitest du, ähnlich wie im Deutschen auch, deinen Text ein. Du nennst Titel (falls vorhanden), Künstler und Datum der Veröffentlichung.

  3. Description
  4. Bei der Description geht es darum, so genau wie möglich zu beschreiben, was man auf der Karikatur erkennen kann. Stelle dir hierbei vor, dass du einem Blinden erklären möchtest, was du siehst. Achte vor allem auf Kleinigkeiten und auf die Genauigkeit deiner Beschreibung.

  5. Interpretation
  6. Bei der Interpretation geht es darum, dass du die Beschreibung des Bildes nun interpretierst. Das heißt, dass du den Symbolen einen Sinn zuordnen musst. In der Regel helfen dir hierbei Bildunterschrift, Anmerkungen oder Dinge, die im Bild beschriftet sind, den Sinn zu erfassen.

  7. Conclusion
  8. Nachdem dein Hauptteil mit Description und Interpretation nun fertig ist, fehlt noch der Schluss. Dieser sollte aus ein bis zwei Sätzen bestehen, die nochmals die Grundaussage der Karikatur zusammenfassen und deine eigene Meinung zu dem Bild enthalten können.

Task 2:

[Lily:] “l still think my daughter needs an anchor.”
[Rex] “The problem of being attached to an anchor,” he said, “is it's damned hard to fly.”

[Jeannette Walls: Half Broke Horses. Stuttgart: Klett, p. 314]
$\blacktriangleright$ Comment on the views expressed in this short exchange with reference to Lily and her daughter.

Bei dieser Aufgabe musst du die gegebenen Zitate kommentieren, das bedeutet deine eigene Meinung dazu abgeben und sie hierfür natürlich auch erklären. Dabei gehst du am besten wie folgt vor:

  1. Einleitung
  2. Die Einleitung soll die Neugier des Lesers auf deinen Comment wecken. Nutze aktuelle Themen oder kreative Beispiele, um den Anfang deines Comments interessant und lesenswert zu gestalten. Auch solltest du deine Aufgabenstellung nennen, damit der Leser weiß, welches Thema du konkret behandeln möchtest.

  3. Hauptteil
  4. Im Hauptteil begründest du nun deine eigene Meinung zu dem vorgegebenen Thema. Nutze dafür logische Argumente und Beispiele und strukturiere sie auch, so dass man deinem Comment gut folgen kann. Auch schwächere Gegenargumente kannst du aufzeigen, um deine eigene Meinung zu bekräftigen. Gerne darfst du auch ein wenig ironisch sein. Ein guter Comment hält sich selbst die Waage mit einer frischen und spritzigen, aber dennoch argumentativen Schreibweise.

  5. Schluss
  6. Fasse im Schluss nochmal alle deine Argumente kurz und bündig zusammen, damit der Leser den Überblick behält. Wichtig ist, dass du keine neuen Argumente mehr einbringst!

Task 1:
$\blacktriangleright$ Interpret the cartoon. Bei dieser Aufgabe musst du interpetieren, das bedeutet beschreiben und anschließend die Kernaussage erklären. Dabei gehst du am besten wie folgt vor:
  1. Introduction
  2. Mit Hilfe der Introduction leitest du, ähnlich wie im Deutschen auch, deinen Text ein. Du nennst Titel (falls vorhanden), Künstler und Datum der Veröffentlichung.

  3. Description
  4. Bei der Description geht es darum, so genau wie möglich zu beschreiben, was man auf der Karikatur erkennen kann. Stelle dir hierbei vor, dass du einem Blinden erklären möchtest, was du siehst. Achte vor allem auf Kleinigkeiten und auf die Genauigkeit deiner Beschreibung.

  5. Interpretation
  6. Bei der Interpretation geht es darum, dass du die Beschreibung des Bildes nun interpretierst. Das heißt, dass du den Symbolen einen Sinn zuordnen musst. In der Regel helfen dir hierbei Bildunterschrift, Anmerkungen oder Dinge, die im Bild beschriftet sind, den Sinn zu erfassen.

  7. Conclusion
  8. Nachdem dein Hauptteil mit Description und Interpretation nun fertig ist, fehlt noch der Schluss. Dieser sollte aus ein bis zwei Sätzen bestehen, die nochmals die Grundaussage der Karikatur zusammenfassen und deine eigene Meinung zu dem Bild enthalten können.
Task 2:
[Lily:] “l still think my daughter needs an anchor.”
[Rex] “The problem of being attached to an anchor,” he said, “is it's damned hard to fly.”
[Jeannette Walls: Half Broke Horses. Stuttgart: Klett, p. 314]
$\blacktriangleright$ Comment on the views expressed in this short exchange with reference to Lily and her daughter. Bei dieser Aufgabe musst du die gegebenen Zitate kommentieren, das bedeutet deine eigene Meinung dazu abgeben und sie hierfür natürlich auch erklären. Dabei gehst du am besten wie folgt vor:
  1. Einleitung
  2. Die Einleitung soll die Neugier des Lesers auf deinen Comment wecken. Nutze aktuelle Themen oder kreative Beispiele, um den Anfang deines Comments interessant und lesenswert zu gestalten. Auch solltest du deine Aufgabenstellung nennen, damit der Leser weiß, welches Thema du konkret behandeln möchtest.

  3. Hauptteil
  4. Im Hauptteil begründest du nun deine eigene Meinung zu dem vorgegebenen Thema. Nutze dafür logische Argumente und Beispiele und strukturiere sie auch, so dass man deinem Comment gut folgen kann. Auch schwächere Gegenargumente kannst du aufzeigen, um deine eigene Meinung zu bekräftigen. Gerne darfst du auch ein wenig ironisch sein. Ein guter Comment hält sich selbst die Waage mit einer frischen und spritzigen, aber dennoch argumentativen Schreibweise.

  5. Schluss
  6. Fasse im Schluss nochmal alle deine Argumente kurz und bündig zusammen, damit der Leser den Überblick behält. Wichtig ist, dass du keine neuen Argumente mehr einbringst!
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Part 3: Cartoon/ Comment

Choose ONE of the following:
1.
Interpret the cartoon.
OR
2.
[Lily:] “l still think my daughter needs an anchor.”
[Rex] “The problem of being attached to an anchor,” he said, “is it's damned hard to fly.”
[Jeannette Walls: Half Broke Horses. Stuttgart: Klett, p. 314]
Comment on the views expressed in this short exchange with reference to Lily and her daughter.
content 10P
language 15P
totaI 60P
#cartoon#racism#halfbrokehorses#culturewars#comment

Cartoon

1.
$\blacktriangleright$  Interpret the cartoon.
Vorgehensweise Cartooninterpretation
  1. Introduction
  2. Mit Hilfe der Introduction leitest du, ähnlich wie im Deutschen auch, deinen Text ein. Du nennst Titel (falls vorhanden), Künstler und Datum der Veröffentlichung.

  3. Description
  4. Bei der Description geht es darum, so genau wie möglich zu beschreiben, was man auf der Karikatur erkennen kann. Stelle dir hierbei vor, dass du einem Blinden erklären möchtest, was du siehst. Achte vor allem auf Kleinigkeiten und auf die Genauigkeit deiner Beschreibung.

  5. Interpretation
  6. Bei der Interpretation geht es darum, dass du die Beschreibung des Bildes nun interpretierst. Das heißt, dass du den Symbolen einen Sinn zuordnen musst. In der Regel helfen dir hierbei Bildunterschrift, Anmerkungen oder Dinge, die im Bild beschriftet sind, den Sinn zu erfassen.

  7. Conclusion
  8. Nachdem dein Hauptteil mit Description und Interpretation nun fertig ist, fehlt noch der Schluss. Dieser sollte aus ein bis zwei Sätzen bestehen, die nochmals die Grundaussage der Karikatur zusammenfassen und deine eigene Meinung zu dem Bild enthalten können.
Vorgehensweise Cartoon
1.
Mit Hilfe der Introduction leitest du, ähnlich wie im Deutschen auch, deinen Text ein. Du nennst Titel (falls vorhanden), Künstler und Datum der Veröffentlichung.


2.
Bei der Description geht es darum, so genau wie möglich zu beschreiben, was man auf der Karikatur erkennen kann. Stelle dir hierbei vor, dass du einem Blinden erklären möchtest, was du siehst Achte vor allem auf Kleinigkeiten und auf die Genauigkeit deiner Beschreibung.


3.
Bei der Interpretation geht es darum, dass du die Beschreibung des Bildes nun interpretierst. Das heißt, dass du den Symbolen einen Sinn zuordnen musst. In der Regel helfen dir hierbei Bildunterschrift, Anmerkungen oder Dinge, die im Bild beschriftet sind, dabei den Sinn zu erfassen.


4.
Nachdem dein Hauptteil mit Description und Interpretation nun fertig ist, fehlt noch der Schluss. Dieser sollte aus ein bis zwei Sätzen bestehen, die nochmals die Grundaussage der Karikatur zusammenfassen und deine eigene Meinung zu dem Bild enthalten können.
The cartoon does not have a title. It was designed by Steve Sack on August 21st in 2014 and it appeared in the Star Tribune newspaper.
On the left-hand side you can see a white man holding a camera and carrying a bag which has the label “MEDIA” on it. The man is standing sidewards to the observer and is looking ahead. In the middle of the picture there is another white man looking backwards right into the camera. The man in the middle is wearing a uniform with the label “FERGUSON” on it and a helmet. On his arm there is a police badge which has “FPD” written on it. Furthermore, he is holding a gun that aims at a group standing on the right-hand side. This group consists of three people of whom two are male and one ist female. They have a different skin colour than the two other men in the cartoon. The people's faces on the right are full of fear and they are holding their hands up. There is a speech bubble at the top, belonging to both the man holding the gun and the group of the three, that says: ”DON'T SHOOT!”. Below the picture, there are two annotations. One of them explains that Ferguson is a town in Missouri, USA and the other one talks about the acronym FPD, which stands for Ferguson Police Department.
The situation displayed in the picture can be related to the recent events in Ferguson, MO. In Ferguson an 18-year-old black teenager named Michael Brown was killed by the police even though he was unarmed. The police officer who shot Michael Brown claimed later that the victim appeared to be dangerous, but Brown did not carry a weapon. The man in the middle seems to be a police officer of the Ferguson Police Department who aims at the group consisting of the three people. Because the cartoon is related to the events in Ferguson it can be said that these people are dark-skinned. The cartoonist plays with the ambiguity of the word “to shoot” in order to reveal the two different situations that are shown. The people who are in deep fear of their lives are shouting this in order to beg the police officer to take down the gun and let them live, whereas the police officer wants cameraman not to turn on the camera and film the scene because this would cause a huge scandal in the press. With the police man's reaction, the cartoonist wants to make the recipient aware of the fact that the police man fears the backlash which is created when people all over the world are able to see his aggressive behaviour against unarmed citizens. The cartoonist puts this rather superficial fear of the police man in the same context as the fear of death from the three dark-skinned people, by putting their words in the same speech bubble. As he provides the two different kinds of fear on the same level, he ironically demonstrates the racism in the cartoon. Not only is the police man aiming at three unarmed people but he is also fearing for his life just like his victims do. This shows the bitter irony police violence has reached in the United States. White police men shoot unarmed dark-skinned people and often do not have to fear prosecution, but they have to fear the frustration of the coloured community. In the middle of the twentieth century, people thought segregation and oppression of dark-skinned people in the United States would end, but did this really happen? Racism is still prominent not only in the United States, but all over the world, which is very shocking and should be thought-provoking for every single citizen of this world. The events in Ferguson and other horrible incidents have to stir our minds and it has to be stopped and not hushed up.
All things considered, it can be said that the cartoonist wanted to criticise the work of the Ferguson Police Department which was responsible for the death of an 18-year-old black man. Furthermore, he criticises the reaction of the police department who tried to stop the media from spreading the information. In August 2014, the United States were shattered by the events in Ferguson, MO. In order to stop racial discrimination and profiling all over the world, it is important for cartoonists like Steve Sack to make the society and government aware of the problems at hand.
#cartoon#culturewars

Comment

2.
$\blacktriangleright$  Comment
Vorgehensweise Comment
  1. Einleitung
  2. Die Einleitung soll die Neugier des Lesers auf deinen Comment wecken. Nutze aktuelle Themen oder kreative Beispiele, um den Anfang deines Comments interessant und lesenswert zu gestalten. Auch solltest du deine Aufgabenstellung nennen, damit der Leser weiß, welches Thema du konkret behandeln möchtest.

  3. Hauptteil
  4. Im Hauptteil begründest du nun deine eigene Meinung zu dem vorgegebenen Thema. Nutze dafür logische Argumente und Beispiele und strukturiere sie auch, so dass man deinem Comment gut folgen kann. Auch schwächere Gegenargumente kannst du aufzeigen, um deine eigene Meinung zu bekräftigen. Gerne darfst du auch ein wenig ironisch sein. Ein guter Comment hält sich selbst die Waage mit einer frischen und spritzigen, aber dennoch argumentativen Schreibweise.

  5. Schluss
  6. Fasse im Schluss nochmal alle deine Argumente kurz und bündig zusammen, damit der Leser den Überblick behält. Wichtig ist, dass du keine neuen Argumente mehr einbringst!
Vorgehensweise Comment
1.
Die Einleitung soll die Neugier des Lesers auf deinen Comment wecken. Nutze aktuelle Themen oder kreative Beispiele, um den Anfang deines Comments interessant und lesenswert zu gestalten. Auch solltest du deine Aufgabenstellung nennen, damit der Leser weiß, welches Thema du konkret behandeln möchtest.


2.
Im Hauptteil begründest du nun deine eigene Meinung zu dem vorgegebenen Thema. Nutze dafür logische Argumente und Beispiele und strukturiere sie auch, so dass man deinem Comment gut folgen kann. Auch schwächere Gegenargumente kannst du aufzeigen, um deine eigene Meinung zu bekräftigen. Gerne darfst du auch ein wenig ironisch sein. Übertreibe es aber nicht! Ein guter Comment hält sich selbst die Waage mit einer frischen und spritzigen, aber dennoch argumentativen Schreibweise.


3.
Fasse im Schluss nochmal alle deine Argumente kurz und bündig zusammen, damit der Leser den Überblick behält. Wichtig ist, dass du keine neuen Argumente mehr einbringst!
What comes to your mind when you hear the word "anchor"? Do you think about a big grey thing made out of steal that ships need so they don't drift away? Yes, maybe. But when I think about an anchor, I think about security, freedom and hope. The titanic was unsinkable. And now it lies at the bottom of the sea, so in the end there was no security, freedom and hope at all. Although this big unsinkable ship had an anchor, it had sunken. Nevertheless, there are more anchors in the world. Some anchors are bigger than others, some are invisible or look different. But I promise you, they are there. Everybody has an anchor in his life, but not everybody knows it. The symbol of the anchor is also brought up in the true-life novel "Half broke horses", written by Jeannette Walls and published in 2009. Lily, the main character of the novel, explains to her daughter's fiancé, Rex, that her daughter needs an anchor. Rex answers: "The problem with being attached to an anchor is it's damned hard to fly." But what do these views have to do with the relationship of Lily and her daughter Rosemary?
As I said before: In my opinion, an anchor is something or somebody that gives you security and hope as well as freedom. And that is why I agree with Lily at this point. Everybody needs an anchor, especially sensitive people like Rosemary. Since Rosemary and her family had to leave the ranch, she feels rootless and is longing for a new home. Rex could give her this home and with it more security. Lily never had any security when she was a little girl. Just think about her life in the dugout with many flashfloods or the hurricane she survived. Compared to her mother, Rosemary is a very sensitive person even though some parts of their characters are very similar. Both women are bullheaded and wild at heart in their own way and for both of them freedom is something worth fighting for. Freedom has different meanings to them. For Lily, there can be freedom even if you are bound or attached to something. On the one hand, I agree with her because everybody need their individual freedom and you have to decide for yourself where it begins and where it ends, but on the other hand, I can understand Rex' view as well. If you are bound to somebody or something, it can constrict your freedom, but it does not have to. In Rex, Lily sees a failure and a dreamer with a big alcohol problem and honestly, I would not let him take my daughter either. But for Rosemary, Rex is an anchor because he motivates her to be whoever she wants to be and to do whatever she wants to do. He is a big fan of her art, he understands her and truly loves her. Nevertheless, one cannot say that Lily doesn't love her daughter, as she only wants the best for her, although she used to be very strict in her education and had treated Rosemary rudely. Besides, Lily's mother wanted the same things for Lily which were a good man who would treat her right. Yet, Lily married Jim without the agreement of her parents. Furthermore, there are many similarities between Lily and Rex. For example, Rex does admire Lily because she is also pilot and because she is good at poker and a strong woman. In my opinion they all have their own anchor. Jim is Lily's anchor, who is strong for her and brings out the best in her. He was there for her after Lily's sister Helen killed herself because she had no luck with men and could not see any other possibilities for herself. In this hard time, Lily needed an anchor to hold her, so she would not drift away and Jim used be that anchor. Rex and Rosemary see an anchor in each other, which could be seen as another similarity between Rosemary and Lily because both are beloved women whose men have their backs. On the one hand, the relationship between Lily and Rosemary is very complicated and will probably never change, but on the other hand, Lily's past is not very different. She also had a complicated relationship with her mother. Furthermore, she does not admit the similarities of her past and how she handles the relationship with her own daughter. Maybe she is just afraid - like every mother is - that Rex would take her little girl away from her when her daughter wants to get married. However, focussing back on the dialogue between Lily and Rex about Rosemary's anchor, it seems like Rex does not want to be an anchor because he believes it would limit his life as an adventurer. He is a pilot and planes have to fly freely like a bird and this freedom would be disturbed by having to be an anchor for Lily. Furthermore, he thinks that Rosemary does not need an anchor, which is why I think that he does not know that he is Rosemary's anchor. In addition, Lily does not know this, too. As far as I understand, Lily wants someone normal for her daughter as a husband and this it not Rex, as he is a half broke horse.
To sum it up, I believe that an anchor is not just steadying you, but it is also a solid base in your life which gives you security, freedom and hope. Related to Lily's and Rex' conversation, Lily does not have to be afraid of Rosemary not having an anchor in her life in order to be secure. In my opinion,this anchor is Rex, which is why I do not agree with Rex. Rosemary can fly with Rex by her side and maybe she can fly higher than anybody thinks. He is the one who gives her wings to fly and who supports her to become a great artist. But he is also her anchor to hold her tight during times. However, the only one who can decide what is best for Rosemary is Rosemary herself.
Find more information on Rosemary Smith here.
Find more information on Lily Casey Smith here.
#halfbrokehorses
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