Inhalt
Smarter Learning!
Inhalt
Bundesland, Schulart & Klasse
Bundesland, Schulart & Klasse
BW, Gemeinschaftsschule
Baden-Württemberg
Berufl. Gymnasium (AG)
Berufl. Gymnasium (BTG)
Berufl. Gymnasium (EG)
Berufl. Gymnasium (SGG)
Berufl. Gymnasium (TG)
Berufl. Gymnasium (WG)
Berufskolleg - FH
Gemeinschaftsschule
Gymnasium (G8)
Gymnasium (G9)
Hauptschule
Realschule
Werkrealschule
Bayern
Fachoberschule
Gymnasium
Mittelschule
Realschule
Berlin
Gymnasium
Integrierte Sekundarschule
Brandenburg
Gesamtschule
Gymnasium
Oberschule
Bremen
Gymnasium (G8)
Oberschule (G9)
Hamburg
Gymnasium
Stadtteilschule
Hessen
Berufl. Gymnasium
Gesamtschule
Gymnasium (G8)
Gymnasium (G9)
Haupt- und Realschule
Hauptschule
Realschule
Mecklenburg-Vorpommern
Gesamtschule
Gymnasium
Niedersachsen
Gymnasium (G8)
Gymnasium (G9)
Integrierte Gesamtschule
Kooperative Gesamtschule
Oberschule
Realschule
NRW
Gesamtschule
Gymnasium
Hauptschule
Realschule
Sekundarschule
Rheinland-Pfalz
Gesamtschule
Gymnasium
Saarland
Gemeinschaftsschule
Gesamtschule
Gymnasium
Realschule
Sachsen
Gymnasium
Oberschule
Sachsen-Anhalt
Fachgymnasium
Gesamtschule
Gymnasium
Sekundarschule
Schleswig-Holstein
Gemeinschaftsschule
Gymnasium (G8)
Gymnasium (G9)
Thüringen
Berufl. Gymnasium
Gemeinschaftsschule
Gesamtschule
Gymnasium
Regelschule
Klasse 9
Klasse 13
Klasse 12
Klasse 11
Klasse 10
Klasse 9
Klasse 8
Klasse 7
Fach & Lernbereich
Fachauswahl: Englisch
Mathe
Deutsch
Englisch
Bio
Chemie
Physik
Geschichte
Geo
Lernbereich
Grundkurs
Erweiterungskurs
Realschulabschluss
Werkrealschulabschluss
Realschulabsc...
Prüfung
wechseln
Realschulabschluss
Werkrealschulabschluss
Smarter Learning!
Schneller lernen mit deinem SchulLV-Zugang
  • Zugang zu über 1.000 Original-Prüfungsaufgaben mit Lösungen von 2004-2019
  • Alle Bundesländer und Schularten, empfohlen von über 2.300 Schulen in Deutschland
  • Digitales Schulbuch: Über 1.700 Themen mit Aufgaben und Lösungen
  • Monatlich kündbar, lerne solange du möchtest
Jetzt Zugang freischalten!

Part A

Aufgaben
Download als Dokument:PDFWord

Text-based tasks

1.
Decide whether the following statements are right or wrong.
rightwrong
a) Malala's father was the head of a school.
b) Under the Taliban girls were forbidden to go to school.
c) Malala's blogger identity became known to the public.
d) The girls on the school bus talked to the gunmen.
e) Malala held a speech at an American university.
f) Nobody had ever won the Nobel Peace Prize at that early age.
(3P)
1.
Decide whether the following statements are right or wrong.
rightwrong
a) Malala's father was the head of a school.
b) Under the Taliban girls were forbidden to go to school.
c) Malala's blogger identity became known to the public.
d) The girls on the school bus talked to the gunmen.
e) Malala held a speech at an American university.
f) Nobody had ever won the Nobel Peace Prize at that early age.
(3P)
#multiplechoice
2.
Finish the sentences using the information from the text.
a) The Taliban takeover…
(2P)
b) Hundreds of schools in Malala's district…
(1P)
c) The Taliban tried to silence Malala because…
(2P)
d) An American university…
(2P)
e) Kailash Satyarthi…
(1P)
f) For millions of children…
(2P)
(10P)
#righttoeducation#criminalthreats
3.
Answer the questions in complete sentences.
a) How did the girls show that they were afraid of going to school under the Taliban? (2 items)
b) Why did the UN make July 12 Malala Day?
c) How can you fight the extremists according to Malala?
d) What shows that the Taliban did not manage to silence her? (2 items)
(8P)
#righttoeducation#criminalthreats
4.
Ask questions.
You have the chance to meet Malala.
Ask her four questions about the ceremony when she was given the Nobel Peace Prize.
Use four different questions forms.

1.
2.
3.
4.
(6P)
#righttoeducation
Weiter lernen mit SchulLV-PLUS!
Jetzt freischalten
Infos zu SchulLV PLUS
Ich habe bereits einen Zugang
Zugangscode einlösen
Login
Tipps
Download als Dokument:PDF
1.
Decide whether the following statements are right or wrong.
Lies dir den Text genau durch und mache dir im Zweifel Anmerkungen am Rand. Dann wähle die richtige Antwort aus.
2.
Finish the sentences using the information from the text.
Um die Satzanfänge dieser Aufgabe zu vervollständigen, solltest du Informationen aus dem Text verwenden. Achte darauf, dass deine Ergänzungen korrekt dem Satzanfang angepasst werden und du vollständige, grammatikalisch richtige Sätze bildest.

Für die Lösungen hast du viele Möglichkeiten, um die Sätze weiterzuführen.
3.
Answer the questions in complete sentences.
Achte darauf, dass deine Antwort in derselben Zeit wie die Frage steht.

Fasse dich kurz und schreibe lieber nur das Nötigste auf. So vermeidest du Fehler.
4.
Ask questions.
Achte darauf, dass sich deine Fragen auf die Zeremonie der Preisvergabe beziehen.
Da die Zeremonie in der Vergangenheit liegt, solltest du auch deine Fragen in der Vergangenheit formulieren. Viele Fragen sind möglich, im Folgenden geben wir dir eine mögliche Auswahl.
Weiter lernen mit SchulLV-PLUS!
Jetzt freischalten
Infos zu SchulLV PLUS
Ich habe bereits einen Zugang
Zugangscode einlösen
Login
Lösungen
Download als Dokument:PDF

Text-based tasks

1.
Decide whether the following statements are right or wrong.
Tipp
Lies dir den Text genau durch und mache dir im Zweifel Anmerkungen am Rand. Dann wähle die richtige Antwort aus.
Tipp
Lies dir den Text genau durch und mache dir im Zweifel Anmerkungen am Rand. Dann wähle die richtige Antwort aus.
rightwrong
a) Malala's father was the head of a school.
b) Under the Taliban girls were forbidden to go to school.
c) Malala's blogger identity became known to the public.
d) The girls on the school bus talked to the gunmen.
e) Malala held a speech at an American university.
f) Nobody had ever won the Nobel Peace Prize at that early age.
1.
Decide whether the following statements are right or wrong.
#righttoeducation
2.
Finish the sentences using the information from the text.
Tipp
Um die Satzanfänge dieser Aufgabe zu vervollständigen, solltest du Informationen aus dem Text verwenden. Achte darauf, dass deine Ergänzungen korrekt dem Satzanfang angepasst werden und du vollständige, grammatikalisch richtige Sätze bildest.

Für die Lösungen hast du viele Möglichkeiten, um die Sätze weiterzuführen.
Tipp
Um die Satzanfänge dieser Aufgabe zu vervollständigen, solltest du Informationen aus dem Text verwenden. Achte darauf, dass deine Ergänzungen korrekt dem Satzanfang angepasst werden und du vollständige, grammatikalisch richtige Sätze bildest.

Für die Lösungen hast du viele Möglichkeiten, um die Sätze weiterzuführen.
a) The Taliban takeover…
Mögliche Lösungen: …took place in Malala's hometown./ …lead to the destruction of
hundreds of schools in northwest Pakistan./ …was something Malala wrote about in her
blog./ …meant that girls were not allowed to go to school anymore./ …meant that
education was banned for women.

b) Hundreds of schools in Malala's district…
….were destroyed./ …were destroyed by the Taliban.

c) The Taliban tried to silence Malala because…
…she (had) told the world about her experiences as a girl under the Taliban./ …she wrote
in her blog about the Taliban./ …she had written in her blog about her experiences as a
girl going to school under the Taliban.

d) An American university…
…started/ offered a course on the importance of education for girls./ …was inspired by
Malala's book to start a course on the importance of education for girls.

e) Kailash Satyarthi…
…is an Indian activist/ … campaigns for children's rights./ …shares the Nobel Prize with
Malala./ …won/ received/ got the Nobel Prize.

f) For millions of children…
…it is not possible to go to school./ …there is no opportunity to go to school.

a) The Taliban takeover…
Mögliche Lösungen:
…took place in Malala's hometown./
…lead to the destruction of hundreds of
schools in northwest Pakistan./
…was something Malala wrote about
in her blog./ …meant that girls were not
allowed to go to school anymore./
…meant that education was banned
for women
.
b) Hundreds of schools in Malala's district…
….were destroyed./
…were destroyed by the Taliban

c) The Taliban tried to silence Malala
because…
…she (had) told the world about her
experiences as a girl under the Taliban./
…she wrote in her blog about the Taliban./
…she had written in her blog about
her experiences as a girl going to school
under the Taliban.

d) An American university…
…started/ offered a course on the
importance of education for girls./
…was inspired by Malala's book to start
a course on the importance of education
for girls.

e) Kailash Satyarthi…
…is an Indian activist/
… campaigns for children's rights./
…shares the Nobel Prize with Malala./
…won/ received/ got the Nobel Prize.

f) For millions of children…
…it is not possible to go to school./
…there is no opportunity to go to school.
#righttoeducation
3.
Answer the questions in complete sentences.
Tipp
Achte darauf, dass deine Antwort in derselben Zeit wie die Frage steht.

Fasse dich kurz und schreibe lieber nur das Nötigste auf. So vermeidest du Fehler.
Tipp
Achte darauf, dass deine Antwort in derselben Zeit wie die Frage steht.

Fasse dich kurz und schreibe lieber nur das Nötigste auf. So vermeidest du Fehler.
a) How did the girls show that they were afraid of going to school under the Taliban?
(2 items)
The girls did not go to school anymore and they no longer wore school uniforms.

b) Why did the UN make July 12 Malala Day?
The UN made July 12 "Malala Day" because they wanted to support the campaign for the right of
children to get an education.
c) How can you fight the extremists according to Malala Day?
You can fight the extremists by sending girls to school. /You can fight them with your books and
pens. / You can fight them through education. / You can fight them by using books and pens as
"weapons".

d) What shows that the Taliban did not manage to silence her?
(2 items)
Malala released her book and continues to give her voice to millions of children./ Malala has
written a book about her life and still campaigns for the right of children to get an education./
She continues to speak out for her cause and even inspired a course at an American university./
She spoke to the General Assembly of the UN and she won the Nobel Prize.
a) How did the girls show that they were
afraid of going to school under the Taliban?
(2 items)
The girls did not go to school anymore and they no longer wore school uniforms.
b) Why did the UN make July 12
Malala Day?
The UN made July 12 "Malala Day" because
they wanted to support the campaign for the
right of children to get an education.

c) How can you fight the extremists
according to Malala Day?
You can fight them with your books and
pens./
You can fight them through education. /
You can fight them by using books and
pens as"weapons".

d) What shows that the Taliban did not
manage to silence her?
(2 items)
Malala released her book and continues to
give her voice to millions of children.
Malala has written a book about her life and
still campaigns for the right of children to
get an education./
She continues to speak out for her cause
and even inspired a course at an American
university./
She spoke to the General Assembly
of the UN and she won the Nobel Prize.
#righttoeducation
4.
Ask questions.

You have the chance to meet Malala.
Ask her four questions about the ceremony when she was given the Nobel Peace Prize.
Use four different questions forms.

Tipp
Achte darauf, dass sich deine Fragen auf die Zeremonie der Preisvergabe beziehen.
Da die Zeremonie in der Vergangenheit liegt, solltest du auch deine Fragen in der Vergangenheit formulieren. Viele Fragen sind möglich, im Folgenden geben wir dir eine mögliche Auswahl.
Tipp
Achte darauf, dass sich deine Fragen auf die Zeremonie der Preisvergabe beziehen.
Da die Zeremonie in der Vergangenheit liegt, solltest du auch deine Fragen in der Vergangenheit formulieren. Viele Fragen sind möglich, im Folgenden geben wir dir eine mögliche Auswahl.
Mögliche Lösungen: - How did you feel during the ceremony?
- Where did the ceremony take place?
- Who was with you at the ceremony?
- How was the ceremony?
- Who gave you the prize?
- How did you feel when you got the prize?
- Did you prepare a speech for the ceremony?
- Did you say something when you got the prize?

Mögliche Lösungen:

- How did you feel during the ceremony?

- Where did the ceremony take place?

- Who was with you at the ceremony?

- How was the ceremony?

- Who gave you the prize?

- How did you feel when you got the prize?

- Did you prepare a speech for the ceremony?

- Did you say something when you got the prize?
#righttoeducation
Weiter lernen mit SchulLV-PLUS!
Jetzt freischalten
Infos zu SchulLV PLUS
Ich habe bereits einen Zugang
Zugangscode einlösen
Login
Folge uns auf
SchulLV als App