Inhalt
Smarter Learning!
Inhalt
Bundesland, Schulart & Klasse
Bundesland, Schulart & Klasse
BY, Fachoberschule
Baden-Württemberg
Berufl. Gymnasium (AG)
Berufl. Gymnasium (BTG)
Berufl. Gymnasium (EG)
Berufl. Gymnasium (SGG)
Berufl. Gymnasium (TG)
Berufl. Gymnasium (WG)
Berufskolleg - FH
Gemeinschaftsschule
Gymnasium (G8)
Gymnasium (G9)
Hauptschule
Realschule
Werkrealschule
Bayern
Fachoberschule
Gymnasium
Mittelschule
Realschule
Berlin
Gymnasium
Integrierte Sekundarschule
Brandenburg
Gesamtschule
Gymnasium
Oberschule
Bremen
Gymnasium (G8)
Oberschule (G9)
Hamburg
Gymnasium
Stadtteilschule
Hessen
Berufl. Gymnasium
Gesamtschule
Gymnasium (G8)
Gymnasium (G9)
Haupt- und Realschule
Hauptschule
Realschule
Mecklenburg-Vorpommern
Gesamtschule
Gymnasium
Niedersachsen
Gymnasium (G8)
Gymnasium (G9)
Integrierte Gesamtschule
Kooperative Gesamtschule
Oberschule
Realschule
NRW
Gesamtschule
Gymnasium
Hauptschule
Realschule
Sekundarschule
Rheinland-Pfalz
Gesamtschule
Gymnasium
Saarland
Gemeinschaftsschule
Gesamtschule
Gymnasium
Realschule
Sachsen
Gymnasium
Oberschule
Sachsen-Anhalt
Fachgymnasium
Gesamtschule
Gymnasium
Sekundarschule
Schleswig-Holstein
Gemeinschaftsschule
Gymnasium (G8)
Gymnasium (G9)
Thüringen
Berufl. Gymnasium
Gemeinschaftsschule
Gesamtschule
Gymnasium
Regelschule
Klasse 13
Klasse 13
Klasse 12
Klasse 11
Fach & Lernbereich
Fachauswahl: Englisch
Mathe
Deutsch
Englisch
Bio
Chemie
Physik
Geschichte
Geo
Lernbereich
Lektürehilfen
Digitales Schulbuch
Fachabitur
Fachabitur
Fachabitur
Smarter Learning!
Schneller lernen mit deinem SchulLV-Zugang
  • Zugang zu über 1.000 Original-Prüfungsaufgaben mit Lösungen von 2004-2019
  • Alle Bundesländer und Schularten, empfohlen von über 2.300 Schulen in Deutschland
  • Digitales Schulbuch: Über 1.700 Themen mit Aufgaben und Lösungen
  • Monatlich kündbar, lerne solange du möchtest
Jetzt Zugang freischalten!

Task IV

Aufgaben
Download als Dokument:PDF

Writing

Task IV: Descriptive Writing
Choose one of the following tasks (1 or 2) and write about 100 words.
1.
Describing a picture: Travelling in Asia
Imagine your friend has spent her summer holiday in Asia and is very proud of such a great photo.
Describe and interpret the picture.
2.
Describing statistics
Describe and interpret the following chart.
Task IV
Abb. 2: Adapted from www.worksitenews.de
Task IV
Abb. 2: Adapted from www.worksitenews.de
#charts#writing#description#poverty
Weiter lernen mit SchulLV-PLUS!
Jetzt freischalten
Infos zu SchulLV PLUS
Ich habe bereits einen Zugang
Zugangscode einlösen
Login
Lösungen
Download als Dokument:PDF

Writing

Task IV: Descriptive Writing
1.
This picture was taken in Asia and shows three Asian children in rather poor clothing and surroundings. They are looking directly into the camera with an unsure or indifferent expression on their faces.
At the same time, the picture is described as a “great photo” by your friend. This description, however, is obviously not in line with the contents of the picture.
Therefore, the picture criticizes the way that tourists behave in poor countries such as Asia. They are rather superficial and ignorant, reducing the poverty of local residents and the hard lives they lead to a motif for a photo.
2.
This chart shows the three most popular summer holiday destinations of German tourists in summer 2015 and summer 2016.
Spain increased in popularity from 36 per cent in summer 2015 to 45 per cent in 2016 whereas Turkey's popularity dropped from 30 per cent in summer 2015 to 20 per cent in summer 2016. Egypt experienced a decrease in popularity from 8 per cent in summer 2015 to 4 per cent in summer 2016, as well.
The message of the chart is that German tourists tend to choose more familiar and safer holiday destinations, trying to avoid places that suffer from terrorism or from political instability.
Weiter lernen mit SchulLV-PLUS!
Jetzt freischalten
Infos zu SchulLV PLUS
Ich habe bereits einen Zugang
Zugangscode einlösen
Login
Folge uns auf
SchulLV als App