Lerninhalte in Englisch
Prüfungsaufgaben (Realschulabschluss)
Basiswissen (M-Niveau)
Inhaltsverzeichnis

Part E

Interpreting

1
Read the text about Growing Underground and answer the questions in German. You need not write complete sentences.
a) Worauf ist Richard Ballard stolz? (1)
b) Welche Vorteile bietet der Gemüseanbau vor Ort in London? (2 Angaben) (2)
c) Weshalb ist der Gemüseanbau unter der Erde besser als in traditionellen Gewächshäusern? (2 Angaben) (2)
d) Worauf hofft Ballard, um seine Gewinnspanne zu erhöhen? (1)
Growing Underground – an urban farming project
Only the tube trains of London's Northern line rumbling through tunnels overhead
provide any clue that Growing Underground is not a standard farm.
Richard Ballard, the founder of the underground farm, has been using an old tunnel
100 feet below Clapham High Street tube station for more than five years to grow
different kinds of vegetables, herbs, lettuce and other salad greens.
Growing Underground supplies herb and salad mixes to supermarkets as well
as to restaurants. Ballard proudly explains, "The United Kingdom is the hardest
market for growing salad. And, despite the very low prices in the supermarkets,
we've succeeded here."
According to Ballard, farming in London creates lots of advantages as he can
harvest and deliver in lass than an hour as well as keep transportation costs at a
very low level. In addition, being underground means temperatures never go below
15° C, whereas surface greenhouses need to be heated. This way more harvests
are possible: 60 crops a year, compared with about seven on a traditional farm or
about 25 in a greenhouse. But as electricity to power the lights is still a big expense,
Ballard hopes renewable energy will become cheaper soon, which would make his
farm even more profitable.
Adapted from: https://www.theguardian.com/environment/
2019/feb/10/urban-farming-feeding-cities-of-the-future (09.01 .2021)
(6)
2
Your class is planning an environmental internet project together with your English partner school. You and your classmates collect ideas.
a) Tanja:
"Zuerst sollten wir eine gemeinsame Homepage für unser Projekt gestalten.
Wir müssen fragen, ob sich jemand aus der englischen Gruppe damit auskennt."
(1)
b) Angela:
"Lasst uns etwas zum Thema Ernährung machen, zum Beispiel gemeinsam
eine Umfrage über das Essverhalten von Jugendlichen durchführen und
vergleichen, was Jugendliche in England und hier bei uns so essen."
(2)
c) Selim:
"Wir könnten auch darüber informieren, wie sich der ökologische Fußabdruck
verändert, wenn man mehr Obst und Gemüse kauft, das vor Ort angebaut wird."
(2)
d) Luka:
"Was haltet ihr davon, ein digitales Kochbuch mit Rezepten aus beiden Ländern
zu erstellen? Das Ergebnis veröffentlichen wir dann auf unserer gemeinsamen
Homepage."
(2)
lnform the English students about your ideas.
You need not write complete sentences.
a) ...
b) ...
c) ...
d) ...
(7)

(13)

Weiter lernen mit SchulLV-PLUS!

monatlich kündbarSchulLV-PLUS-Vorteile im ÜberblickDu hast bereits einen Account?